zondag 3 oktober 2010

Lush

Ik. Hou. Van. Lush!
Voor als je niet weet wat Lush is: Lush is een merk dat allemaal lekkere douche-en-bad spulletjes verkoopt, en eigenlijk nog best wel veel meer, maar dit is de simpelste omschrijving die ik ervan kan geven. Alles is gemaakt met natuurlijke producten, en dus ook beter voor je huid. Voor iedereen zit er wel wat bij qua geur: van enorm zoet, tot bijna geurloos. Ook qua structuur is er voor iedereen wel wat: zacht, met een flinke scrub, voor droge huid, vette huid, tegen eczeem, tegen striae...

Zoals je ziet ben ik al een fan, maar eigenlijk ben ik nog best wel een "Lush N00bie". Ik heb Lush ongeveer een halfjaar geleden ontdekt. Ik had de site ergens gevonden en het leek me wel interessant, dus toen ik in Amsterdam was en een Lushwinkel zag, stormde ik eropaf. Ik kocht 2 producten: een zeepje en een shampoobar (dat is shampoo in vaste vorm zeg maar.), en ik vond ze allebei geweldig! Toen ik een tijdje geleden in Zweden was op vakantie, en ik weer een winkel zag, ging ik weer even kijken, en kocht ik mijn derde product, een emotibomb (uitleg komt met de foto)

En, what can I say? Het is een geweldig merk, en alles wat ik erover had gehoord was waar! Dus, kom je ooit langs een Lush, loop er even naar binnen, je zult jezelf eeuwig dankbaar zijn.

Ok, genoeg reclame gemaakt voor vandaag, nu mijn "collectie"! Zoals gewoonlijk weigert mijn laptop mijn foto's te uploaden, dus heb ik even links naar de lush-site gezet, waar de foto's wél opstaan. Ze zien er in het echt bijna hetzelfde uit, dus ze zijn (niet erg) gefotoshopt ;)

Het eerste product waar ik het over wil hebben is het zeepje: Honey I Washed the Kids.
foto hiwtk
Deze zeep is goddelijk! Geen wonder dat het het bestverkopende product van Lush is! Het ruikt naar honing, karamel, zoetigheid maar niet zo misselijkmakend, maar eerder als een echt snoepje! Ik had echt de neiging om eraan te likken, maar ik had op een forum gelezen dat het niet lekker is, dus heb ik het toch maar niet gedaan xd
De zeept schuimt wel fijn, niet té erg, maar het is ook weer niet zo'n zeep waarvan je niet weet of er überhaupt nog wel iets vanaf komt. Als je uit de douche komt (of uit bad) dan blijft de geur heel subtiel op je huid hangen, niet dat er een walm van je afkomt, maar meer als dat wanneer je iemand knuffelt, diegene het ruikt. Ik weet het, mijn voorbeelden zijn rampzalig, maar ik bedenk het ook zomaar he ;)
In ieder geval, als het stuk wat ik nu heb op is (wat nog lang gaat duren), komt er zeker weten een nieuw stuk!

Nu over Karma Komba:
foto Karma Komba
Dit is dus een shampoobar. Het werkt hetzelfde als shampoo uit een fles, maar dat zonder fles... ofzo...
In ieder geval, het is heel makkelijk in gebruik, gewoon een paar keer over je haar halen, en dan gewoon je haar ermee wassen. Karma Komba ruikt ongeveer zoals alle producten uit de karma lijn, een beetje kruidig en wierrookachtig. Ik vind het zelf best lekker, maar ik heb ook soms van die dagen dat het me heel erg tegen staat, en dan gebruik ik gewoon een andere shampoo, heel makkelijk! Maar dat over die fles he, dat is weer een van de dingen die Lush doet tegen milieuvervuiling: als je geen fles hebt, heb je geen plastic, als je geen plastic hebt, is dat goooeed!
Ahum.

En last but not least (of misschien een beetje least dan): de emotibomb met de geweldige naam: up you gets! Ik heb deze voornamelijk gekocht om de naam! Ok, ook omdat het lekker fris rook, maar de naam vond ik echt geniaal.
foto up you gets
Emotibomb? Emotibomb! Deze zijn bedoeld voor in je douchecabine, als je deze tijdens het douchen in een hoekje legt waar het water wel komt, maar niet in enorme stralen (weer mijn geweldige uitleg mensen..), dan komt de geur goed vrij, en door de geur, die dus citrus-achtig is, voel je je wakkerder. Ik wilde hem liever niet in de douche leggen, omdat hij dan zo snel opgaat, dus besloot ik om een kwart (anders is het gelijk op he...) in een bakje water in de woonkamer te zetten. Een tip: doe dit NIET! Omdat er van een douchecabine wordt uitgegaan, is de geur niet zo heul sterk, en als je maar een kwart gebruikt in een ruimte veeel groter dan de gemiddelde douchecabine, valt hij helemaal weg.
Verder denk ik dat deze heel goed zou kunnen werken als je hem in de douche zou gebruiken, maar dat heb ik nog niet geprobeert, maar dat komt nog wel!

Dat was mijn bescheiden collectie, ik hoop dat je nieuwsgierig bent en verslaafd raakt, want er zijn zoveel verschillende dingen, en het is echt veel milieuvriendelijker als je van Lush koopt..

Ik merk dat ik in herhaling val, dus dat was mijn Lush artikel!

xx Eva

Geen opmerkingen:

Een reactie posten